1st Grade / week #4 / February 21 to 25 / Period I

 



THEME: Personal information
                 [Información Personal]


OBJECTIVE:

  • Learn to introduce yourself.
OBJETIVO:
  • Aprender a presentarte.

See the following videos...
[Ver los siguientes videos]




GUIDE FOR DAY TWENTY THREE "Día 23" (Trabajo en clase)
(Son 3 páginas, la guía puede imprimirse a blanco y negro por ambos lados)




EVALUATION CRITERIA
*Attend and participate in each class.
*Completion and orderly work in the notebook, guides, homework and activities.
*Practice and pronounce new vocabulary in English.
*Bring a pencil case and school supplies.
*Evaluations.

CRITERIOS DE EVALUACIÓN
* Asistir y participar en cada clase.
* Cumplir y trabajar ordenadamente en el cuaderno, guías, tareas y actividades.
* Practicar y  pronunciar el nuevo vocabulario en inglés.
* Traer cartuchera y útiles escolares.
* Evaluaciones.



HOMEWORK
(Tarea a entregar vía whatsapp personal el día viernes 25. No antes, no después.)

Record yourself saying your personal information.
[Grábate tu mismo diciendo tu información personal.]

Hello ...... ! My name is......                                                       Hello students! My name is Miss Paula.
I am a boy/I am a girl.                                                                I am a girl.
I am.....years old.                               EXAMPLE                      I am twenty years old.
I am from......                                                                              I am from Colombia.
And I live in........ with......                                                         And I live in Villavicencio with 
                                                                                                    my mother, my father, my brother and 
                                                                                                    my sister.


CRITERIA TO EVALUATE
*Pronunciation. 
*Attitude. 
*Submission of homework. 

CRITERIOS A EVALUAR 
*Pronunciación. 
*Actitud. 
*Entrega de tarea a tiempo. 





ACTIVITY TO WORK ON THE 24TH
[Actividad para trabajar el día 24]

Each child must arrive characterized by some character (Superhero, animal, professions). A complete costume is not necessary, it can be for example... (a baker, can wear an apron or a hat. A superhero, can wear a cape. An animal, can wear a headband with cat ears or paint their nose)

[Cada niño/a debe llegar caracterizado de algún personaje (Superhéroe, animal, profesiones). No es necesario un disfraz completo, puede ser por ejemplo... (un panadero, puede usar un delantal o un gorro. Un superheroe, puede usar una capa. Un animal, puede ponerse una diadema con orejas de gato o pintarse la nariz).

In the notebook they must write the personal information of their characters, they must write the following text:

[En el cuaderno deben escribir la información personal de sus personajes, deben escribir el siguiente texto:]

Hello! My name is......                                                                Hello! My name is Spiderman.
I am a ......                                                                                    I am a super hero.
I am.....years old.                               EXAMPLE                      I am 17 years old.
I am from......                                                                              I am from United States.
And I live in........ with......                                                          And I live in New York with my
                                                                                                    aunt May and my uncle Benjamin.


HAVE A GOOD WEEK! 💖😝




Comentarios